JaapJan Boer, projectmanager Jeugd en Onderwijs, stond op 12 december 2020 met een interview in Clique Magazine, een bijlage bij Elsevier Weekblad.Hij benadrukt nog eens de noodzaak van een open schoolklimaat. Clique Magazine is deze editie helemaal gewijd aan het thema Jeugd & Onderwijs.
In een sociaal veilige klas voelen alle leerlingen zich thuis. De leerlingen kunnen zichzelf zijn en hebben begrip voor elkaar. Er wordt gesproken over gevoelens, gezondheid, mentaal welbevinden en psychische diversiteit. Want iedereen is anders, dat is juist normaal. Dat zorgt voor minder ‘stempels’ en stigma en kinderen die lekker in hun vel zitten. Kinderen presteren ook beter op school en ontwikkelen vaardigheden voor later. En in een klas waarin een gesprek over ‘lastige dingen’ normaal is, wordt minder of niet gepest. Het is belangrijk om al op de basisschool met zulke gesprekken te beginnen.
De experts van Samen Sterk zonder Stigma helpen scholen bij het neerzetten van een open en veilig klimaat waarin kinderen leren over hun eigen en elkaars ‘binnenkant’. Daarbij maken we gebruik van een schoolbreed programma wat de afgelopen drieënhalf jaar samen met leerlingen en (onderwijs)professionals is ontwikkeld en getest is in de praktijk. Met onze aanpak sluiten wij aan op wat scholen zelf al doen.
Aan de slag of meer weten?
Neem contact met één van ons op. Wij komen graag langs voor een kennismakingsgesprek om de vraagstukken en behoeftes rondom psychische diversiteit op jullie school te inventariseren. Vervolgens gaan we met jullie aan de slag om de geformuleerde doelen te bereiken. We blijven gedurende het traject beschikbaar voor advies, plannen lesbezoeken en maken de impact die we samen maken, zichtbaar.
JaapJan Boer, projectmanager Jeugd en Onderwijs, stond op 12 december 2020 met een interview in Clique Magazine, een bijlage bij Elsevier Weekblad.Hij benadrukt nog eens de noodzaak van een open schoolklimaat. Clique Magazine is deze editie helemaal gewijd aan het thema Jeugd & Onderwijs.
In een sociaal veilige klas voelen alle leerlingen zich thuis. De leerlingen kunnen zichzelf zijn en hebben begrip voor elkaar. Er wordt gesproken over gevoelens, gezondheid, mentaal welbevinden en psychische diversiteit. Want iedereen is anders, dat is juist normaal. Dat zorgt voor minder ‘stempels’ en stigma en kinderen die lekker in hun vel zitten. Kinderen presteren ook beter op school en ontwikkelen vaardigheden voor later. En in een klas waarin een gesprek over ‘lastige dingen’ normaal is, wordt minder of niet gepest. Het is belangrijk om al op de basisschool met zulke gesprekken te beginnen.
De experts van Samen Sterk zonder Stigma helpen scholen bij het neerzetten van een open en veilig klimaat waarin kinderen leren over hun eigen en elkaars ‘binnenkant’. Daarbij maken we gebruik van een schoolbreed programma wat de afgelopen drieënhalf jaar samen met leerlingen en (onderwijs)professionals is ontwikkeld en getest is in de praktijk. Met onze aanpak sluiten wij aan op wat scholen zelf al doen.
Aan de slag of meer weten?
Neem contact met één van ons op. Wij komen graag langs voor een kennismakingsgesprek om de vraagstukken en behoeftes rondom psychische diversiteit op jullie school te inventariseren. Vervolgens gaan we met jullie aan de slag om de geformuleerde doelen te bereiken. We blijven gedurende het traject beschikbaar voor advies, plannen lesbezoeken en maken de impact die we samen maken, zichtbaar.