Samen Sterk zonder Stigma ontwikkelde in 2018-2019 in samenwerking met de GGZ Ecademy de e-learningmodule ‘Destigmatiserend werken’. Inmiddels hebben 164 deelnemers deze module met succes afgerond. Wat vonden zij ervan?

Van de deelnemers vulden 53 mensen een vragenlijst in. Zij vonden allemaal dat de module (op zijn minst enigszins) aansluit op hun praktijk. 51 vonden het interessant en 52 vonden het bovendien relevant. Bij bijna de helft veranderde de e-learning hun gedrag. 22 mensen gaven aan dat ze na de module hun vak bekwamer kunnen uitoefenen. De deelnemers gaven de e-learning gemiddeld een 7,4.

inzicht en praktische tips

Als sterkste punten van deze e-learningmodule werden onder andere genoemd:

  • Interessante casussen, aansprekende voorbeelden.
  • Duidelijke opdrachten, toegankelijk, helder.
  • Helpt je je nog beter verplaatsen in de situatie en gevoelens van cliënten.
  • Praktische tips voor destigmatiserend werken.
  • Je krijgt inzicht in je eigen handelen.

De respondenten komen uit verschillende beroepsgroepen, zo werd de evaluatie ingevuld door een agoog, antropoloog, (ortho)pedagoog, maatschappelijk werker, verpleegkundige, onderzoeker, sociotherapeut, ervaringswerker, woonbegeleider, arts, opleidingsadviseur en ambulant begeleider. Hun opleidingsachtergrond liep uiteen van mbo niveau 4 tot post-academisch.

inhoud e-learning

De e-learningmodule ‘Destigmatiserend werken’ is bedoeld voor alle ggz-hulpverleners (in opleiding) die meer willen weten over (zelf)stigmatisering bij de cliënt en binnen de eigen ggz-organisatie, de impact van stigmatisering op de cliënt en destigmatiserend werken en de eigen rol hierin. De module duurt ongeveer twee uur. Je leest onder andere een stuk theorie, krijgt een casus voorgelegd en maakt drie praktijkopdrachten. Je sluit de e-learning af met een toets. De module is geaccrediteerd door verschillende (kwaliteits)registers en kan je dan ook punten opleveren.

Samen Sterk zonder Stigma ontwikkelde in 2018-2019 in samenwerking met de GGZ Ecademy de e-learningmodule ‘Destigmatiserend werken’. Inmiddels hebben 164 deelnemers deze module met succes afgerond. Wat vonden zij ervan?

Van de deelnemers vulden 53 mensen een vragenlijst in. Zij vonden allemaal dat de module (op zijn minst enigszins) aansluit op hun praktijk. 51 vonden het interessant en 52 vonden het bovendien relevant. Bij bijna de helft veranderde de e-learning hun gedrag. 22 mensen gaven aan dat ze na de module hun vak bekwamer kunnen uitoefenen. De deelnemers gaven de e-learning gemiddeld een 7,4.

inzicht en praktische tips

Als sterkste punten van deze e-learningmodule werden onder andere genoemd:

  • Interessante casussen, aansprekende voorbeelden.
  • Duidelijke opdrachten, toegankelijk, helder.
  • Helpt je je nog beter verplaatsen in de situatie en gevoelens van cliënten.
  • Praktische tips voor destigmatiserend werken.
  • Je krijgt inzicht in je eigen handelen.

De respondenten komen uit verschillende beroepsgroepen, zo werd de evaluatie ingevuld door een agoog, antropoloog, (ortho)pedagoog, maatschappelijk werker, verpleegkundige, onderzoeker, sociotherapeut, ervaringswerker, woonbegeleider, arts, opleidingsadviseur en ambulant begeleider. Hun opleidingsachtergrond liep uiteen van mbo niveau 4 tot post-academisch.

inhoud e-learning

De e-learningmodule ‘Destigmatiserend werken’ is bedoeld voor alle ggz-hulpverleners (in opleiding) die meer willen weten over (zelf)stigmatisering bij de cliënt en binnen de eigen ggz-organisatie, de impact van stigmatisering op de cliënt en destigmatiserend werken en de eigen rol hierin. De module duurt ongeveer twee uur. Je leest onder andere een stuk theorie, krijgt een casus voorgelegd en maakt drie praktijkopdrachten. Je sluit de e-learning af met een toets. De module is geaccrediteerd door verschillende (kwaliteits)registers en kan je dan ook punten opleveren.