Nieuws

  • Stigma? Kinderen met psychische problemen hebben al genoeg aan hun hoofd! Op de Dag van de Psychische Gezondheid, maakt het Kenniscentrum Kinder- en Jeugdpsychiatrie een statement namens het Kennisconsortium Destigmatisering... Lees verder
  • De derde update van het project Jeugd en Onderwijs is verschenen. In deze update praten we je bij over de ontwikkelingen in het project, waarbij we je van harte uitnodigen... Lees verder
  • Volgens vijf studenten Toegepaste Psychologie is er al veel onderzoek gedaan naar stigma (en interventies om het te verminderen) op middelbare scholen. Daarom onderzochten ze of het zinvol is om... Lees verder
  • Hoe kan Samen Sterk zonder Stigma ervoor zorgen dat alle kinderen voelen dat ze er mogen zijn, ongeacht hoe het met ze gaat? Deze vraag legden we voor aan dé... Lees verder
  • In de afgelopen maanden is een Raad van Kinderen van The Missing Chapter aan de slag geweest met de vraag: "Hoe kan ieder kind overal zichzelf zijn, ongeacht hoe hij... Lees verder
  • “Waarom maken kwetsbare kinderen de meeste schoolwisselingen mee?” Pedagogen Marianne van Etten en Mariette van Hemert stelden elkaar deze vraag, terwijl ze zich bogen over de analyse van hun onderzoek naar... Lees verder
  • Hoe maak je psychische diversiteit in de klas bespreekbaar? Op 25 mei organiseerde Samen Sterk een inspiratiemiddag voor mensen uit het onderwijs. Middag gemist? Bekijk de... Lees verder
  • Samen Sterk ontwikkelt samen met ouders, leerlingen en leerkrachten een schoolbreed programma, met als doel een onderwijsklimaat waarin je gewoon kunt praten over wie je bent. Onlangs verscheen een artikel... Lees verder
  • In1school maakt ongelijke behandeling van kinderen in het onderwijs zichtbaar. Ze deelden een onderzoek van Samen Sterk zonder Stigma: "Bijna alle deelnemers aan dit onderzoek geven aan dat het belangrijk... Lees verder
  • Theatermakers Ingrid van Leeuwen en Maartje Wikkerink onderzoeken de thematiek van binnen- en buitenkant voor het maken van een theatervoorstelling. Daarvoor gingen ze in gesprek met een denktank van kinderen.... Lees verder
  • Lotte schreef een blog over hoe ze met ADD functioneert als docent Nederlands en over hoe noodzakelijk openheid over psychische gesteldheid is. Verus Magazine vond haar verhaal zo mooi en... Lees verder
  • Wil je op school psychische kwetsbaarheid bespreekbaar maken? Op 25 mei 2018 hoor je alles over de leerlijn en modules die wij ontwikkelen. Kom... Lees verder
  • Normaal plaatsen leerlingen elkaar en zichzelf in hokjes tijdens Hokjesdenken. Dit keer waren hun ouders aan de beurt. Dat leverde mooie inzichten op.... Lees verder
  • X11-leerlingen kozen Samen Sterk zonder Stigma uit als opdrachtgever voor een belangrijke examenopdracht. Ze maakten social mediacampagnes met als boodschap “Iedereen is oké, hoe je je ook... Lees verder
  • Op 27 november 2017 vond de kick-off plaats van het project Jeugd en Onderwijs van Samen Sterk zonder Stigma. Zo’n 45 deelnemers kwamen samen in Het Huis van de Gezondheid... Lees verder
  •   In ‘Leraren zijn net echte mensen’ maakt Pascal Cuijpers een selectie uit de columns en korte verhalen die hij schreef over het onderwijs en leerlingbegeleiding in een maatschappij die... Lees verder
  • Omarmt school een visie waarin ruimte is voor diversiteit, dan wordt stigmatisering voorkomen en worden kinderen... Lees verder
  • Stigmatisering ontstaat al op zeer jonge leeftijd. Met een onderzoek proberen we ervaringen en cijfers van de Nederlandse situatie in kaart te... Lees verder