“Anderen die raar zijn, kunnen ook lief zijn.” Een illustratieve quote van een van de leerlingen van de Montessorischool in Beverwijk die met de les ‘In mijn schoenen’ aan de gang ging.  

In deze les leren kinderen op een leuke, laagdrempelige manier écht contact te maken met klasgenoten die op het eerste gezicht anders lijken dan zijzelf. Leerlingen in groep 7 vragen elkaar in interviews niet alleen naar hobby's en huisdieren, maar bijvoorbeeld ook naar zelfbeeld, gevoelens en hulp zoeken. Zo ervaren ze dat je in iemand verdiepen zorgt voor begrip en verbondenheid. Na afloop delen ze de interviews op een leuke manier met de hele klas.

De les bestaat uit een digibordmodule, lesbrief en aansprekende materialen voor leerlingen. De les is geschikt voor groep 7 van de basisschool. Voor de les heb je 1 à 1,5 uur nodig. Je kunt als leerkracht deze les zelf geven.

Leerlingen…

  • leren elkaar beter kennen
  • kunnen zich op een open manier verdiepen in anderen
  • zijn zich bewust van hun overeenkomsten, verschillen en eigen vooroordelen
  • ervaren dat contact voor begrip en/of verbondenheid zorgt

We hebben de les getest bij de kinderen van de Montessorischool in Beverwijk. Wat zij nog meer geleerd hebben? 

"Als je wat meer over iemand weet, blijkt iemand vaak heel anders dan je dacht."

"Ik heb nu het idee dat ik mijn klasgenoot écht ken."

"Dat je ook gewoon vragen kan stellen aan anderen in plaats van dat je wacht totdat iemand het vertelt.” 

Dat je meer kan weten van anderen.” 

Diepe vragen stellen en met iemand samenwerken die ik niet echt ken.”  

Hoe anderen zich voelen.” 

Nu voor iedereen beschikbaar

Met dank aan de kinderen van deze Montessorischool hebben we In mijn schoenen doorontwikkeld. De les is vanaf nu beschikbaar voor iedereen. Nieuwsgierig geworden? Vraag de les direct aan via het formulier hieronder.

Heb je behoefte aan ondersteuning van een gastdocent van Samen Sterk zonder Stigma? Informeer dan bij Eline Kolijn, projectbegeleider Jeugd en Onderwijs, naar de mogelijkheden.

[gravityform id="112" title="false" description="false"]

“Anderen die raar zijn, kunnen ook lief zijn.” Een illustratieve quote van een van de leerlingen van de Montessorischool in Beverwijk die met de les ‘In mijn schoenen’ aan de gang ging.  

In deze les leren kinderen op een leuke, laagdrempelige manier écht contact te maken met klasgenoten die op het eerste gezicht anders lijken dan zijzelf. Leerlingen in groep 7 vragen elkaar in interviews niet alleen naar hobby’s en huisdieren, maar bijvoorbeeld ook naar zelfbeeld, gevoelens en hulp zoeken. Zo ervaren ze dat je in iemand verdiepen zorgt voor begrip en verbondenheid. Na afloop delen ze de interviews op een leuke manier met de hele klas.

De les bestaat uit een digibordmodule, lesbrief en aansprekende materialen voor leerlingen. De les is geschikt voor groep 7 van de basisschool. Voor de les heb je 1 à 1,5 uur nodig. Je kunt als leerkracht deze les zelf geven.

Leerlingen…

  • leren elkaar beter kennen
  • kunnen zich op een open manier verdiepen in anderen
  • zijn zich bewust van hun overeenkomsten, verschillen en eigen vooroordelen
  • ervaren dat contact voor begrip en/of verbondenheid zorgt

We hebben de les getest bij de kinderen van de Montessorischool in Beverwijk. Wat zij nog meer geleerd hebben? 

“Als je wat meer over iemand weet, blijkt iemand vaak heel anders dan je dacht.”

“Ik heb nu het idee dat ik mijn klasgenoot écht ken.”

Dat je ook gewoon vragen kan stellen aan anderen in plaats van dat je wacht totdat iemand het vertelt.” 

Dat je meer kan weten van anderen.” 

Diepe vragen stellen en met iemand samenwerken die ik niet echt ken.”  

Hoe anderen zich voelen.” 

Nu voor iedereen beschikbaar

Met dank aan de kinderen van deze Montessorischool hebben we In mijn schoenen doorontwikkeld. De les is vanaf nu beschikbaar voor iedereen. Nieuwsgierig geworden? Vraag de les direct aan via het formulier hieronder.

Heb je behoefte aan ondersteuning van een gastdocent van Samen Sterk zonder Stigma? Informeer dan bij Eline Kolijn, projectbegeleider Jeugd en Onderwijs, naar de mogelijkheden.