Wat zit er in je hoofd? Wat komt eruit? Hoe ga je daar mee om? Hoe gaan anderen daarmee om? Hoe gaan wij daar met elkaar mee om?

'Welkom in mijn hoofd' is een verbeeldend en verdiepend theaterprogramma waarin een klas een uniek kijkje krijgt in het hoofd van Thomas Edison en andere personages. De voorstelling loopt door in een op maat gemaakte workshop. Daarin leren de leerlingen en docenten elkaar en zichzelf beter kennen door creatieve oefeningen. Zo ontstaat begrip, openheid en komt er ruimte om na te denken over hoe met elkaar om te gaan.

Dit theaterprogramma is een cocreatie van Kracht van Beleving en Samen Sterk zonder Stigma. Het is geschikt voor groep 7/8 van de basisschool en het eerste leerjaar van de middelbare school. Het programma duurt 90 tot 120 minuten en kan uitgevoerd worden als onderdeel van de lessenserie Binnenstebuiten.

Leerdoelen

  • De leerlingen ontdekken hoe ze vorm kunnen geven aan hun gedachten en gevoelens middels creatieve vormen en expressiviteit.
  • De leerlingen leren aannames en vooroordelen te herkennen en te bevragen.
  • De leerlingen oefenen met het inleven in anderen.

meer weten?

Hier vind je meer informatie over 'Welkom in mijn hoofd'.

Wat zit er in je hoofd? Wat komt eruit? Hoe ga je daar mee om? Hoe gaan anderen daarmee om? Hoe gaan wij daar met elkaar mee om?

‘Welkom in mijn hoofd’ is een verbeeldend en verdiepend theaterprogramma waarin een klas een uniek kijkje krijgt in het hoofd van Thomas Edison en andere personages. De voorstelling loopt door in een op maat gemaakte workshop. Daarin leren de leerlingen en docenten elkaar en zichzelf beter kennen door creatieve oefeningen. Zo ontstaat begrip, openheid en komt er ruimte om na te denken over hoe met elkaar om te gaan.

Dit theaterprogramma is een cocreatie van Kracht van Beleving en Samen Sterk zonder Stigma. Het is geschikt voor groep 7/8 van de basisschool en het eerste leerjaar van de middelbare school. Het programma duurt 90 tot 120 minuten en kan uitgevoerd worden als onderdeel van de lessenserie Binnenstebuiten.

Leerdoelen

  • De leerlingen ontdekken hoe ze vorm kunnen geven aan hun gedachten en gevoelens middels creatieve vormen en expressiviteit.
  • De leerlingen leren aannames en vooroordelen te herkennen en te bevragen.
  • De leerlingen oefenen met het inleven in anderen.

meer weten?

Hier vind je meer informatie over ‘Welkom in mijn hoofd’.